lördag, februari 09, 2008

Tjejsnack v. 6



Har du läst mycket av Astrid Lindgrens böcker och/eller sett många av hennes filmer?Jag har läst och sett nästan allt, både som barn och vuxen. Gillade INTE Emil som liten, då jag tyckte att hans pappa var för elak. Emil gjorde ju aldrig något med flit, allt blev bara så tokigt!

Vilken/vilka favoriter har du? Gillar Madicken och Barnen i Bullerbyn. Som vuxen gillar jag Allra käraste syster också. Minns när jag fick vara hemma från skolan efter en krock med en grind (resulterade i hjärnskaking) och pappa tog med mig på bio, vi gick och såg Ronja. Detta var mitt på dagen och det kändes lite busigt eftersom mina kompisar satt i skolan...

Vilken Astrid Lindgren-figur kan du absolut inte med? Jag har jättesvårt för den nya tecknade versionen av Pippi.

Vem av Astrid Lindgren-figurerna är du mest lik?Vet inte om jag liknar någon direkt, men kanske Tjorven (kort, mörk och knubbig)

Vem av Astrid Lindgren-figurerna skulle du vilja vara? Vem vill inte vara en Ronja, som alltid säger sin mening och vågar stå för sin sak!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar inte heller "nya" Pippi. Och allra värst är när barnen säger att de vill se riktiga Pippi och då menar att de hellre vill se den tecknade än spelfilmerna. Men de har jag bankat ur dem *s*