måndag, februari 11, 2008

Jämmer och elände

Dagens jämmer och elände: ALL TVÄTT!!!! (suck det tar aldrig slut)












Dagens andra jämmer och elände:
Vi trodde ju att tjejerna var mogna (och friska) nog att återvända till ekorrhjulet. Men icke sa nicke. E hade igår 40 graders feber...Det blev jag som fick fortsätta vara hemma. De ringde från jobbet bara för att spä på mitt halvdåliga samvete...INGEN VIKARIE GICK ATT FÅ...så nu har skolans personal fått gå in och ta lektionerna...Fördelen med att få barn är ju att de går i första hand, hade jag varit sjuk själv hade man kanske proppat i sig alvedon och begett sig till jobbet ändå, men nu är det mina egna barn som är sjuka och då kan inget hålla denna "lejonnina" hemifrån. Fast imorgon är det S tur att vara hemma...och sedan blir det alvedon och till dagis...Tur att man inte har sådan dubbelmoral...eller???

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, fick hon 40 grader sen? =( Hoppas hon kryar på sig snart.

Krama henne från mig och killarna.

ps Jag fixar nåt annat fiffigt ställe att lämpa av killarna i morgon kväll. Annars får de förstås helt enkelt följa med och hämta vrålåket ;)