fredag, februari 22, 2008

Tjejsnack v. 8



Bästa resp.värsta....

Minnet?Bästa minnet är mina tre barns födelse...jag kommer aldrig få uppleva något lika häftigt...Sämsta minnet är när min bästa kompis pappa kom en decemberkväll och knackar på vår dörr. Jag öppnar och ser en rödgråten pappa. Han ber att få prata med mina föräldrar. Min bästa kompis storebror har omkommit, när han försökte hinna med tåget...

Resan?Bästa resan var nog den till Azorerna eftersom resmålet var så annorlunda mot tidigare. Jag fastnade för ögruppen och kommer helt klart åka tillbaka (fast utan små barn)Värsta resan var den jag och mina föräldrar gjorde till dåvarande Tjeckoslovakien (året var nog -84). Först fick vi sitta ett antal timmar vid gränsövergången, därefter gick det inte att hittaett enda ställe där de servarade turister mat. Vid en restaurang satt vi vid ett bord i en timme utan att någon tog någon notis om oss. Till slut förbarmade sig en man oss och förklarade att det inte var någon idé att vi väntade...Man fick ju inte växla tillbaka deras valuta så vi behövde göra slut på pengarna och bokade Prags dyraste hotell...När vi nästa morgon beslutat oss för att återvända till väst...hade någon förstört vår bil på hotellets parkering...

Maträtten? Älskar helgrillat lamm med vitlöksdoftande potatisgratäng. Men mitt värsta matminne är en skollunch under min praktik som bestod av SURKÅLSGRYTA...Jag brukar kunna äta det mesta...men detta gick bara inte. Kan också nämna dyraste rätten jag ätit, beställde in en mycket dyr kötträtt på Azorerna. In kommer en skål med några morötter, potatisar, köttknosor. Maten smakade ingenting! Förstod först efteråt att maten var så dyr eftersom den var tillagad i en varmkälla på ön

Köpet? I klädväg en ljusblå klänning, som har använts mycket. Men den bästa tekniska prylen är vår digitala box med inspelningsbar hårddisk. Sämsta köpet...hm. förmodligen att par skor jag aldrig använder och vår bärbara PC som inte klarar spel...

Egenskapen hos en vän? Den egenskap jag värdesätter mest är lojalitet och den absolut värsta egenskapen tycker jag att illojalitet är.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja den där ljusblå klänningen tackar även jag för! ;)

Svåra frågor denna vecka, får kavla upp ärmarna nån dag.

Kram