söndag, februari 10, 2008

Grön av avundsjuka


En bekant till mig och tillika uppfödare av vår hundras har gjort en resa att minnas för livet. Hon och hennes man har åkt till DR Kongo för att se vår ras "live" och hämta hem hundar därifrån till kalla Sverige. Efter att ha sett hennes bilder och läst hennes berättelse kan jag bara ana hur mycket de har sett och upplevt. Att de sedan kom hem med två helafrikanska basenjis blir som grädde på moset. På något vis känns det extra kul och rättvist att det blev Mia som har gjort denna resa eftersom hon under så många år har arbetat med och för denna ras. Nu hoppas jag för egen del att jag kommer få träffa hennes nya individer och därmed få en "doft" av rasens ursprung DR Kongo. Gå gärna in på hennes hemsida och njut!





1 kommentar:

Anonym sa...

Låter fantastiskt spännande, ska nog ta mig en kik. =)