måndag, februari 25, 2008

SPORTLOV

Äntligen, sportlov!! Trots hosta och allmän svaghet har tjejerna och jag njutit i fulla drag av vårvintern. Tjejerna lekte ridskola med sina käpphästar, Rosa, Blenda och F:s lille Ville. Vi invigde grillen för iår och åt grillad korv utomhus. Längst in på altanen var det lä och solen värmde så skönt. Hundarna letade efter värmen, men låg helst inne i solens strålar. På eftermiddagen lekte tjejerna inne och jag låg och vilade en stund...De börjar bli stora!

Efter maten fick jag sällskap av grannen och dess dotter runt el-ljusspåret. Trots mörkret och kylan ( jag frös hela varvet runt) så kunde man fortfarande känna våren.

Just nu håller tjejerna på att gå och lägga sig. En trött E sätter sig mer på tvären än vanligt och bara skriker. "-Jag orkar inte". Lilla F gör vad hon kan för att E ska skrika högre!! Härligt det här med barn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt med sportlov *avis* Killarna saknade Ellen idag =)

Hoppas de sover gott nu då!

Kram