fredag, februari 08, 2008

Så kan det gå!


Efter att ha fått lite skäll både från min kära granne och min svägerska gjorde jag idag ett nytt försök att komma fram till någon läkare. Först prövade jag med vårdcentralen, även idag fick jag till svar att de inte hade några läkartider kvar. Därefter dryftar jag min till att ringa den vårdcentral vi ämnar byta till, de var så tillmötesgående och svarade faktiskt på en gång. -MEN tyvärr just idag har vi bara en läkare här så det finns inga tider kvar!! Jahapp bara att försöka ringa närakuten igen. Barnen blev denna gång satta framför tv:n, inga sönderklippta fingar denna gång TACK! Efter att ha suttit 15 min i kö, kommer jag fram till en jättegullig tjej, som faktiskt tycker att vi borde komma in och visa öronen. Vi får en tid klockan 14:30!! Därför blev det ingen tur till Svartbro, som tänkt var.


Hos läkaren får vi veta att F har DUBBELSIDIG öroninflammation!!! Vi åker därifrån med ett recept i handen...Att hon inte längre har feber eller ont i öronen beror ju bara på att trummhinnan är spräckt, hmm...Skickar ett SMS till svägerskan som ju faktiskt fick mig att ringa (igen)...

1 kommentar:

AnnaHanna sa...

Asch!
Stackars liten. Tur att ni kom iväg till doktorn till slut.
Gissa vem som hade över 40 graders feber imorse?
Och eftersom jag (efter att ha varit ganska OK fredag och halva lördag) mår lite visset igen så får väl jag börja att VABa.
De kommer inte att känna igen mig på mitt jobb när jag kommer tillbaka.
Kram //Anna