torsdag, mars 20, 2008

Ägglossning

På jobbet idag har jag haft ägglossning. Nu är det inte riktigt som det låter...Eleverna får bygga fem farkoster per klass. Totalt 40 fantasinfulla ekipage. Själva problemet är att farkosten ska ta ett rått ägg från skolans tak ner ca 10 meter ner i asfalten utan att går sönder...Nästan alla hade fattat att det behövdes fallskärmar och mjuka vadderade skydd runt ägget. Man fick inte bygga in ägget utan det skulle gå lätt att både lägga dit och ta bort. Spännande nog var det ett antal ägg som var hela trots att de föll ur sina vadderade farkoster. Hela min klass lyckades med uppdraget att få ner fem ägg hela.

På eftermiddagen var tjejerna påskkärringar i byn. Eller som F sa:-Jag vill inte vara en påskkärra, den är därute (pekar mot gräsklipparen)De lyckades byta fina påskkort mot både pengar och godis. Passade på att få lite skvaller till livs. Sedan jag började jobba har jag ju inte riktigt samma koll som tidigare på grannarna. En granne uttryckte att det blivit så trist i byn sedan jag försvunnit och han saknade mig...

1 kommentar:

Anonym sa...

Godingar! Vad fina de var... Har inte sett en enda påskkärring i år förutom mina egna två små gubbar.