lördag, mars 15, 2008

Äventyr på Södertörn

Eftersom stora delar av familjen är hästintresserad måste vi göra vad vi kan för att även pappan ska förstå det stora nöjet. Tidigare har han ridit islänningar på turridning och då klagat lite på att det var ju bara att åka häst...

Denna lördag hade vi bokat in oss på en förmiddagstur med Western-inriktning...I en grupp på sex var det två (mig inkl.) som kunde detta med hästar och fyra som inte hade ridit alls eller väldigt lite. Stället var sådär, hästarna var trevliga men personalen lämnade övrigt att önska.

Jag som har ridit i många år tyckte att det var svårt...Dessutom fick jag en häst som påstods vara "stissig" om man kom åt den med benen (dvs skänklade för mycket). Att rida med enhandsfattning var jättesvårt. Hela tiden var den andra handen där och försökte hjälpa till.
Efter en stund gick det hyfsat så länge inget oförutsett hände. Men skuttade hästen till letade den andra handen efter något att göra och tyglarna hamnade i ett enda kaos...

Det kändes rätt coolt att rida genom skog och byar med ena handen liggande på låret och den andra vilande på hornet som en riktigt cowboy...framför mig hade jag en kuse som genom att äta allt som gick att äta, galoppera genom terrängen och hamna än hit och en dit fick fungera som kreatur jag skulle driva framåt...
Jag blev väldigt fascinerad av ridstilen och vill lära mig mer, dock inte på detta ställe!

Tyvärr blev det inga bilder från detta äventyr eftersom den låg kvar hemma på hyllan , kvarglömd!

Snälla svägerskan ställde upp som barnvakt, halv nio en lördag utökades hennes barnskara med 3 kusiner!!! Tack K.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var bara trevligt!!

Ont i rumpan idag?? *s*

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Smartphone, I hope you enjoy. The address is http://smartphone-brasil.blogspot.com. A hug.