onsdag, mars 05, 2008

Klassfest

Efter en lång arbetsdag, åkte halva jobbet för att inspektera en annan skola. Den drivs i en annan form. Den stolta rektorn, med 27 år i samma kommun, visade alla skolans fördelar. Den skeptiske undrade förstås varför denna skola kunde klara allt det som inte en "vanlig" skola kan. Den här skolans nästa projekt är att bygga en egen simhall (???!!!) -"Dock bara en 12.5 m bassäng" ursäktade sig rektorn
Vid hemfärd sa alla att det var dumt att åka med bil, pga köerna. Många av mina kolleger valde då att åka kommunalt. Jag som bara hade 50 minuter på mig att hinna till klassfesten var väldigt stressad. Men för 60kr kom jag genom stan på bara 30min. Inte ett stopp någonstans.

Hann förutom att byta kläder innan den efterlängtade klassfesten, ringa en förälder vars barn roade sig med att springa på skolans tak innan klassfesten... Hur dum får man vara???

Klassfesten förflöt lungt. Vaktmästaren spelade makaroner av mina elever i Texas hold´m. Kvällen avslutades med "blinkleken", "hela havet stormar" och "limbo". Jisses vad böjlig dessa ungarna är!

Hemma väntade uppvärmd middag och Men in Trees (även ett avsnitt av Grey´s anatomy)

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter ju som en trevlig skola, inga lediga tjänster..? ;)

Skoj med klassfesten som de längtat efter så!

Kram