måndag, mars 17, 2008

Mission impossible

Hur gör man för att få in en skrikande och sprattlande 2.5 åring i bilens bilbarnstol? Stod utanför dagis och försökte vinna denna kamp, väl medveten om dagisfröknarnas blickar...Rackarns att de små liven växer och blir större. Först gick det inte ens att få in henne i bilen och hon kändes som om hon var två meter lång. Överallt tog antingen benen eller armarna i. När jag sedan väl fått in henne i bilen då kom nästa problem. Hur får man henne att sätta sig i stolen. Hon bänder sig och vägrar vika magen bakåt ner i stolen... Vid det här laget börjar jag bli svettig...Jag trycker ganska så hårt i magen men utan resultat. Ja förutom att hon nu testar styrkan i sina röstresurser. Inte så mycket av att jag gör henne illa utan för att visa sitt missnöje...Dessutom när hon väl är på plats, då har hon satt sig på spännet...Jag måste alltså lyfta upp henne en bit för att få in handen under henne och peta ut spännet. Kan tyckas en smula orutinerat, men sån här har ju ALDRIG hänt förut (eller hur???) Hon är arg, jag är arg.

Tillslut vinner jag och vi kan åka hemåt, då uppkommer nästa problem: Att hålla henne vaken!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad härligt när hon hamnar i tonåren ;)

Kram från fastern

AnnaHanna sa...

Ja, oj...
Jag tror att den tösen har en vilja som vi med mer medgörliga barn inte kan förstå riktigt :-)

Du får kalla in kavalleriet nästa gång...
Dom kan ju kanske passa på att ledsaga henne medans hon GÅR hem, eller nåt.

Kram //Anna