söndag, mars 23, 2008

Tjejsnack v.12





Vecka 12/08 Motion Ämnet kommer från Sirpa


Gillar du motion? Om inte, varför inte? Jag gillar det i perioder, att det sedan är en nödvändighet för mig det är en annan sak.
Motionerar du/vill du motionera regelbundet, hur ofta? Jag försöker spring minst en gång i veckan (läste nyligen om en extremlöpare att en gång/vecka varken gjorde från eller till utan bara gav upphov till träningsvärk. Inte särskilt upplyftande!) Sedan om det hinns med minst ett träningspass på Friskis/vecka Dessutom blir det ett antal mil i veckan med hundarna.
Hur långa är/vill du ha motionspassen?Hundpromenaderna (om man räknar dem) är minst en timmer långa. Annars tar väl ett löppass mellan 30-40 minuter samt ett gympa pass 50 min.
Vilken typ av motion gillar du/ägnar dig åt?Jag gillar ett bra sammansatt gympa-pass...men också ett tufft träningspass till häst (det var dock ett tag sedan)
Motionerar du helst ensam, i sällskap med någon eller i större grupp?Både och skönt att ibland slippa vara social och kunna "gömma" sig en stund. Men stödet från träningskompisar är guld värt>

1 kommentar:

Anonym sa...

Och helt plötsligt vaknade periodaren i mig... *suck*

Men imorgon är en annan dag, och förhoppningsvis med mindre snö i spåret. Hmmm vad ska jag mer skylla på? *s*