onsdag, mars 26, 2008

Ljuskväll

Var iväg ikväll till Oxhagen för ljusparty. A hade i vanlig ordning bakat gott fikabröd. Bara det göra besöket värt. Jag kom från baksidan av hennes hus och kunde se in i vardagsrummet som verkligen badade i levande ljus. Efter att ha fått en kort introduktion i företagets historia samt kunnat lukta mig genom 42 (?!?)dofter på olika ljus, var det dags att shoppa loss. Jag unnade mig en aromabrännare (eller mer korrekt Aroma melts ??) Den var superläcker och doften jag köpte till var jordgubbrabarber. Naturligtvis lydde jag snällt säljaren när hon svarade nej på frågan om man kunde ha ett vanligt värmeljus under doftoljan. För eftersom ett vanligt värmeljus kan bli för hett och få olja att börja koka, så köpte jag snällt ett doftfritt tealight (eller som vi vanliga säger luktfritt värmeljus) i paket om 12 för 89 kr...Dessa homeparties är farliga...

I övrigt diskuterades flitigt kommunens olika förskolor. Jag kunde luta mig tillbaka och inse att jag, trots en del små brister, har mina ungar i kommunens bästa rektorsområde!!

Tacka Anna för ikväll!

1 kommentar:

Kommunaltjänstemannen sa...

Nämen snälla du hur kan du vara så ruggigt enfaldig så att du tror att det ska funka med ett VANLIGT värmeljus. Håll handen i lågan ska du få se. Det är ruggigt hett!
Vilket härligt väder det ser ut att vara idag! Ha en skön dag och vi klarar många omgångar TP till!
Tack för en trevlig kväll!