fredag, mars 21, 2008

Långfredagen

När jag vaknade yrde snön utanför och att rasta hundarna kändes inte kul. S fick sovmorgon och jag började smått plocka och förbereda den STORA påskstädningen (ni vet den jag bloggade om förra veckan) När S vaknat åt vi grötfrukost och insåg att S inte kunde ta barnen med sig och handla som tänkt var. Som räddande änglar kom grannbarnen hem till oss och alla fem gick ut i snökaoset. Efter bara en liten stund började det första barnet knacka på dörren och ville komma in...

Sedan blev det våffelfest till samtliga barn och mina nytorkade golv förblev inte lika fina. Mitt i lunchen kom S hem med handlingen. Så det vara bara och ställa sig och förbereda kvällens middagsbjudning.

Trevliga grannarna kom sedan och förgyllde vår kväll...Hoppas ni klarar en omgång "TP" till???

Inga kommentarer: