söndag, mars 30, 2008

Våren är här(lig)!

Vilken dag det har varit. Tjejerna gick ut vid halv tiotiden för att hjälpa S med att städa ur förrådet. Eller hjälpa och hjälpa, jag tror de var mest intresserade av vattenpölen som samlats vid infarten. Efter en stund kom granntjejen med sin mamma på släp. För att undvika ev. städiver bjöds mamman på te och kex (ärligt talat åt barnen upp de flesta kexen)...Solen värmde verkligen skönt...

På eftermiddagen blev vi uppplockade av kompismamman och kompisen för vår sedvanliga ridning. M fick sin favorithäst, som denna gången försökte testa sin lilla ryttare. Resultatet blev att jag fick springa bredvid. Dock utan att hålla i. Rackarns vad smarta de är de små ponnysarna...Så fort orken tröt hos lilla mamman och jag stannade då hoppade den lilla hästen till och svängde åt fel håll...Men sprang jag bredvid då lydde hon ryttarens minsta vink....

På kvällen bytte jag lakan i döttrarnas sängar...innan jobbet var färdigt somnade jag i E:s säng. Jag vaknade en halvtimme senare av en bekymrad E:- Var ska jag sova pappa, kanske hos dig???

Inga kommentarer: